• 500px

סיפור דרך - דרום אפריקה

תקופה: מרץ-אפריל

אורך טיול: חודש וקצת

תקציב: 4,500 ש"ח (לא כולל טיסה)

מטבע מקומי: ראנד

אהלן חברים בפוסט הזה אקח אותכם למסע ביבשת המופלאה: אפריקה! שבוע ראשון: נחיתה בקייפטאון. אובר(UBER) מהשדה להוסטל עלה בערך 130-150 ראנד( בערך 35 שקלים).

מספר ימים הייתי בהוסטל יחסית רגוע בשם BIG BLUE BACKPACKERS בעלות של 50 שקל לילה.

ואז עברתי להוסטל יותר מרכזי עם חיי לילה בשם Once in CapeTown. ההוסטל נמצא ליד הרחובות של כל החיי לילה לונג סטריט וקלוף שטריט, בהוסטל עצמו יש בר שגם מקומיים וגם תיירים שלא מההוסטל באים לבר אחלה של אווירה. מקומות מומלצים לצאת אליהם לשתות ולהנות הם: Laparada, Madison Avenue , Arcade, Beerhouse

אטרקציות שעשיתי בקייפטאון הם:

טיפוס לראש האריה:

טיפוס שלוקח בערך בין שעה וחצי לשעתיים, תלוי במי שמטפס. מומלץ לחלוק אובר שעולה בסביבות 80 ראנד. מסלול לא כל כך מאתגר עם נוף עוצר נשימה על כל קייפטאון\טאוןשיפ\קטמפס ביי\ הר השולחן\גבעת האות.

מומלץ להתחיל לרדת מראש האריה לפני רדת החשכה ולא להכנס לירידה בחושך.

קייאקים מול חופי קייפטאון: אטרקציה נחמדה ליום שמשי שכוללת שעתיים של חתירה מול חופי קייפטאון עם מדריכים. סיכוי לראות כלבי ים.

עלות האטרקציה היא 380 ראנד.

טיפוס להר השולחן:

טיפוס להר שולחן יש לכם בשתי דרכים.

הראשונה היא רכבל בעלות של מאה ומשהו ראנד לכיוון אם אני צודק.

והשניה היא טיפוס רגלי שיש לכם שלוש מסלולי הליכה, קצר\בינוני\ארוך. שהארוך מבינייהם לוקח בסביבות ה 5 שעות +-.

לצערי אין לי תמנונות מהר השולחן חוץ מהדרך שלי למעלה.

צפייה בשקיעה מגבעת האות: אחד הדברים שהכי אהבתי בקייפטאון היא צפייה בשקיעה המדהימה מגבעת האות(Signal Hill).

פשוט לקחת אתכם בירה\יין וכמה דברים לנשנש לצפות בשקיעה המושלמת והנוף על קייפטאון.

שוק אוכל:

השוק נקרא The Old Biscuit Mill. הוא מתרחש כל יום שבת(Saturday) בשעות: 9am-4pm. בשוק יש מתחם של דוכני בגדים וכל מיני חנויות בוטיק, המון המון אוכל מכל הסוגים ממש זול וטעים, אלכוהול וכל מיני קוקטיילים, בנוסף יש נגן שמנגן ברקע. אחלה אווירה! מומלץ ביותר!!

שוק נוסף שיש יותר קטן אבל גם נחמד הוא נמצא ב Water Front.

מתחם Water Front:

מתחם הנמל של קייפטאון מלא במסעדות מאוד נחמדות טיפה יקרות לתרמילאים אבל טובות בהחלט. נגנים בד"כ מנגנים במתחם, ישנו קניון ממש נחמד עם קולנוע ובנוסף יש מלא מקומות לשבת ולצפות בכלבי ים משתעשעים במים.

רחוב בוקאפ(Boo-Kaap): רחוב מוסלמי ומאוד צבעוני כיף להסתובב ברחוב לצלם ולהצטלם על רקע הבתים הצבעוניים. אין ממה לחשוש ברחוב, אפשר לבקר במוזיאון שמסביר על היסטוריה של הרחוב. ביקור באזור לוקח 15-30 דקות בכיף.

רובן איילנד(Robben Island): שייט לרובן איילנד מהוואטר פרונט, שייט שלוקח בערך שעה ועוד סיור של שעתיים באי עם מדריך ועוד בחור שהיה באי בשנות פעילותיו. קצת על האי, האי היה פעם מתקן כליאה של משטר האפרטהייד בדרום אפריקה ונכלאו בו מתנגדי הממשל ולוחמי חירות שאחד מהם הוא נלסון מנדלה. נסגר האתר בשנת 1996 והפסיק את פעילותו וכיום הוא משמש כמקום תיירות של סיורים מודרכים.

שבוע וחצי שני (דרך הגנים): אחרי שבוע בקייפטאון המדהימה הכרתי 2 חברה אמריקאים והשכרנו רכב בעלות של 3500 ראנד לעשרה ימים בחברת TEMPEST שכללה ביטוח ו 3 נהגים על רכב ידני.

התחלנו את דרכינו לכיוון דרך הגנים. לפני שהתחלנו את דרך הגנים באופן רשמי עצרנו בעיירת חוף בשם Franskraal.

השכרנו דירה ב AIRBNB במחיר בדיחה של 30 שקל ללילה כל אחד. לאחר שהשתעשנו מקייפטאון בעיירת חוף לבוקר שמשי ביותר ירדנו לחוף טיפה לשטוף את העיניים בנוף המדהים שיש לעיירה להציע. ויצאנו לדרך לעיירה הראשונה בדרך הגנים ( Mossel Bay ), בדרך לעיירה עצרנו בנקודה הכי דרומית באפריקה והיא Cape Agulhas.

הנוף מקייפ אגולס

מוסל ביי(Mossel Bay):

לילה ראשון בעיר הקטנה מוסל ביי העברנו בהוסטל ממש נחמד עם בעלים שעזרו לנו הרבה במידע והכוונה בשם: Mile Cruchers.

במוסל ביי אין כל כך הרבה אטרקציות אבל יש כמה דברים דיי מעניינים, נמל ממש יפה לטייל בו ולאכול.

כמו כן יש מסלול הליכה של 2-3 שעות ממש יפה לאורך הים מומלץ ביותר בשם: Cape Saint Blaze.

עצירה קטנה במסלול של סינט בליז

ויילדרנס(Wilderness):

לאחר יום שלם במוסל ביי המשכנו לשתי לילות בווילדרנס, עיירה קטנה ומאוד נחמדה עם כמה אטרקציות מעניינות. עצרנו בהוסטל ממש טוב בשם Fairy Knowe.

עשינו דרך ההוסטל קייאקים בסכום של 250 ראנד לקייאק של שתיים ככה שמתחלק התשלום ל 2 חברה ליום שלם. המסלול הוא בערך שעה של חתירה עד לתחנת עצירה של הקייאקים על שפת הנהר ואז הליכה של שעה לכיוון מפלים ממש יפים.

חזרנו בערב מותשים אך מרוצים מהיום הזה לקנו איתנו כמה בירות וירדנו לשבת על שפת הים בחוף. למחרת קמנו מוקדם בבוקר לצאק אווט, ויצאנו לכיוון מפת אפריקה (Map of Africa), נקודת תצפית על אזור שניראה כמו מפת אפריקה מאוד יפה לשבת בנקודה.

ניסנה(Knysna): בדרך לעצירה בעיירת ניסנה עצרנו במקום בשם: Gerickes Point חוף ממש יפה ושווה לעצור בו וללכת לאורך החוף עד לגוש הר שמנותק מהחוף, לאחר כמה שעות בחוף המשכנו לניסנה להוסטל בשם: Island Vibes.

לאחר לילה בהוסטל המשכנו לדרכינו לכיוון נקודת תצפית בשם East Head View Point, שמשקיף על המפרץ בין שתי רכסים.

פלטנברג ביי(Plettenberg Bay): לאחר ווילדרנס המשכנו לששלושה לילות בפלטנברג ביי בהוסטל בשם: Amakaya Backpackers.

פלטנברג ביי היא עיירה מאוד נחמדה יש להם אחלה מסעדות וברים נחמדים ובנוסף חוף יפייפה. יש שמורה שאפשר לעשות בה טרק יום של אורך 12 קמ העיקוף הגדול בערך. צריך לשלם בכניסה 50 ראנד, מומלץ להגיע עם נעליים סגורות 2-3 ליטר מים. מסלול בשם: Robberg Nature Reserve.

סטורם ריבר(Storm River):

בדרך אל העצירה הבאה(סטורם ריבר) עצרנו לכמה שעות בעיירת חוף קטנטנה בשם נטשאר ויילי(Nature Valley).

עיירה מאוד נחמדה לעצירת רענון שכוללת מסעדה עם פיצה על עצים ממש מעולה וחוף מדהים עם טרק של שעת הליכה שניקרא Salt River.

הגענו בשעות הצהריים המאוחרות לסטורם ריבר להוסטל של דיגמבה( Dijembe ) אחלה הוסטל עם אחלה מנהל זורם וחברתי, המליץ לנו לעשות טרק יום שאורכו 16 ק"מ שכולל את תחילת המסלול של ציציקמה. המסלול כולל הרים מטורפים, יער,נהרות ומפלים משוגעים.

יש אפשרות לעשות את המסלול ואז להזמין דרך ההוסטל שאטל שיאסוף אותכם מהחניה שם, אנחנו תפסנו טרמפים חזרה לסטרום ריבר. חשוב לציין שאם אתם מגיעים עם רכב רק לשמורה ולמפל הם גובים ממכם 150-250 ראנד לראש אם אני לא טועה תלוי ביום אם זה יוצא על חג או רגיל.

ג'פריז ביי (Jefferys Bay):

גפריז ביי היא עיירה קטנה ויחסית מאוד טובה בעיקר לגולשים. בגפריז אפשר לעשות כל מיני אטרקציות כמו לימוד גלישה, רכיבה על סוסים בחוף, מצנח רחיפה ועוד. אני נתקעתי בגפריז שבוע וחצי בעיקר כי התאהבתי במקום, השמש, החופים המושלמים והאווירה פה !

נישארתי להתנדב בהוסטלים שישנתי בו שתי לילות ראשונים בשם: Beach Bums.

אחלה בעלים מקום קרוב לחוף ומאוד שקט, אם אני לא טועה זה ההוסטל הכי זול בגפריז ועם ארוחת בוקר שכוללת פנקייקים ופירות.

פה זאת הייתה הנקודה שלנו להתפצל וכל אחד המשיך בדרכו כשהחזרנו את הרכב.

פורט אליזבת( Port Elizabeth ): הגעתי לפורט אליזבת מגפריז ביי עם תחבורה מקומית בעלות של 75 ראנד.

לא מצאתי את עצמי כל כך בפורט אליזבת, עיר מאוד משעממת לטעמי וחסרת אטרקציות.

אם תקחו אותי לאחור לא הייתי נשאר שם גם לילה אם לא הייתי צריך. לאחר לילה בפורט אליזבת חיכיתי לאוטובוס של Intercape sleepliner שעלה לי כיוון אחד ליוהנסבורג 540 ראנד, מי שיש לו כסף מיותר לבזבז עדיף לקחת טיסה(3 שעות) לעומת אוטובוס (18-19 שעות) טיפה סבלתי בחור היפרקטיבי אבל שרדנו כדי לספר חחח.

יוהנסבורג(Johannesburg): ליוהנסבורג הגעתי לכמה ימים להסתובב בעיר בעיקר ולחשוב אם מתאים לתקציב המצומם שלי הספארי (קרוגר פארק).

ישנתי בהוסטל ממש מצויין בשכונה מאוד מבוססת והמחיר היה ממש אחלה, השם של ההוסטל הוא: The birches Backpackers lodge.

לאחר שלושה ימים בעיר יוהנסבורג הבנתי שהתחושות שלי אומרות לי שזה הזמן להמשיך הלאה ליעד הבא שלי בעולם המדהים שלנו. אז אני בדרכי למאמא אינדיה!!

מקווה שעזרתי מאוד לחלקכם גם אם במעט עשיתי את שלי.

ניתראה בפוסט הבא על הודו !

טיפים שנכונים לכל מקום ביבשת: - כדי לחסוך בעלויות תמיד לעשות אטרקציות וטיולים יום עם עוד אנשים כדי לחלוק בעלויות של האובר\אטרקציה.

- בלילות עדיף לבנות לא ללכת לבד לא משנה איפה היא נמצאת , תקחו אובר אולי תשלמו טיפה כמה ראנדים אבל תגיעו בבטחה להוסטל.

- אם אתם מטיילים בעלי תקציב נמוך כמוני פשוט לכו להוסטל מרכזי ותמצאו פרטנרים לרכב כדי לעשות את דרך הגנים כי באז באס יקר מאוד מאוד ואתם יכולים להוזיל את העלות המופרחת הזאת ולהיות יותר גמישים. סתם לצורך השוואה באז באס 4000-6000 ראנד, לעומת 1000-2000 ראנד שתשלמו לרכב תלוי כמה אנשים אתם.

- תקדישו לדרך הגנים 10 ימים לפחות יש הרבה מה לעשות, יש הרבה מה לראות יש הרבה מה לחוות.

- ממליץ לכם לבשל אתם בעצמכם את האוכל ולא לקנות בחוץ כל הזמן זה גם נחמד וגם זול יותר, לצורך

השוואה ארוחה מלאה בחוץ יכולה להגיע ל 80-150 ראנד תלוי איפה אתם אוכלים לעומת ארוחה גדולה שכל המצרכים שלה עולים 150-180 ראנד שמתחלקת בין 4-5 אנשים העלות, ומה שגם נישאר תמיד אז אפשר לשמור במקרר ולאכול לצהריים ככה זה חוסך לכם מלא כסף, כשמחשבים את זה לאורך חודש שלם זה יכול לחסוך לכם בקלות את ה 1500-1800 ראנד(בסביבות ה 500 שקל).

- בסופר יש חברה חדשה שגריקן של 5 ליטר מים שלה עולה 17 ראנד, ואז כשמביאים תגריקן כל מילוי שלה עולה 6 ראנד, עוד דרך לחסוך כסף.

- אל תתכננו את כל הטיול מראש, מניסיון יש המון הצעות בדרך מעניינות וזה יכול לדפוק לכם את החוויה של לחוות את אפריקה ואת הטיול, תזרמו פשוט.

- אתם באפריקה אז תכשיטים וכל מה שמנקר עיניים אני הייתי ממליץ להוריד לתקופה קצרה מגופכם, אתם יפים גם בלי כל הנוצץ. זה ימנע ממכם אולי תקריות לא נעימות בייחוד בלונג סטריט ועוד כמה שכונות לא הכי סימפטיות(מניסיון שיצא לי לראות איך תולשים מאישה שרשרת זהב)

0 צפיות
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.