• 500px

חברה מקומיים שהכרתי עם עוד ישראלי באיזה בר

תקופה: פברואר-מרץ

אורך טיול: כחודש

תקציב: 5,000 ש"ח (לא כולל טיסה)

מטבע מקומי: דולר טאיוואני

טיפה גאוגרפיה, טאיוואן הוא בעצם אי במזרח השייך לרפובליקה הסינית, אי שסדר גודלו הוא טיפה יותר גדול מישראל אם משווים אותו אלינו, כיום חיים בטאיוואן בסביבות ה-24 מיליון אזרחים.

אז ככה את טאיוואן הכרתי דרך חבר יהודי קנדי שהכרתי בגאורגיה והזמין אותי לבקר באי, שכרגע הוא חי שם ועובד בתור מורה לאנגלית. לפי דעתי זה הולך להיות יעד ממש חם משנה לשנה, מה שכרגע אין בו הרבה ישראלים

• טסתי לטאיוואן עם קונקשיין בביינגינג, סך הכל 14 שעות טיסה. נחתתי בטאייפי עיר הבירה של טאיוואן, עיר מאוד מאוד מודרנית ואפשר למצוא בה הכל מהכל מברים, שווקי אוכל,מועדונים, טבע הכל! כשהגעתי לטאייפי הגעתי פעם ראשונה למזרח לאזור שקשור לתרבות הסינית, והופתעתי לגלות סדר ומשמעת למופת שאין במקומות אחרים. הכל מסודר מתוקתק עובד כמו מכונה משומנת. איך שנחתתי הייתי טיפה בשוק הכל די גדול ובסינית אתה הולך לאיבוד עם עצמך בקלות עד שאתה מתאפס אבל המקומיים ממש עוזרים למטיילים. כשאגעתי למרכז העיר חיפשתי מקום להשים את הראש, מצאתי הוסטל ממש ממש טוב וזול בשם: Pillow Hostle, עלה 30 שקל ללילה שזה ממש זול והיה ממוקם במרכז העיר. בטאייפי יש כמה דברים עיקריים שכולם חייבים לעשות\ליראות

• טאייפי 101 - המגל הכי גבוה בטאיוואן 101 קומות שמה שמיוחד בו זה שבראש המגדל יש מטוטלת שמאזנת את המגדל, מומלץ לבקר בתצפית בשיא הגובה(חשוב לבוא ביום שיש ראות טובה). עולה בערך 100 שקל עליה לתפצית, מעבר לזה יש המון חנויות שם לשופינג.

• הר הפיל(Elephent mountain) - הר הפיל הוא ממש צמוד לטאייפי הליכה של שעה - שעה וחצי בתוך שמורה עד לשיא גובה ההר שהוא מתצפת על העיר טאייפי. מומלץ ביום עם ראות טובה.

• גן חיות לפנדות - אני לא הלכתי כי אני נגד גני חיות אבל מי שאוהב ניראה לי אחלה.

• טיולי רכבל עם עצירות בכל מיני מקדשים ממש ליד הגן חיות (תשלום סמלי).

• שווקי לילה - טוב אז שווקי לילה זה הדבר שהכי נהנתי בו בטאייפי זה בעיקר להסתובב בכמה שווקי לילה לאכול כל מיני שטויות ואוכל מקומי, לראות את התרבות שלהם וזה פשוט ממש יפה.

• מקדש לונגשאן - עוד מקדש מרכזי ומאוד נחמד לבקר.

• המוזיאון הלאומי - אחלה מקום לשרוף עוד כמה שעות.

לאחר שחוויתי את טאייפי המשכתי לכיוון פינגשי באתי בחג שלהם אז הכל היה פשוט מדהים מלא אורות ותצוגות תאורה (בובות, פסלים וכו), בתקופה הזאת יש גם את פסטיבל האור(Festival lantern) מאוד מומלץ לתאהם את הטיול עם החג שלהם זה חוויה מדהימה. תמונות יהיו בסוף המאמר. יש בפינגשי רחוב שעוברת בתוכו רכבת ואפשר בהליכה להגיע למפלים ממש יפים.

אחרי לילה בפסטיבל חזרנו לישון בטאייפי ואז המשכנו לטאייצונג.

דברים שאפשר לעשות בטאייצונג:

• טיול על הרצועת חוף - אחלה מקום לשרוף כמה שעות יש שם טיילת עם טיפה טבע אפשר גם לעשות שם סוג של סירת גומי סיור לתיירים ומקדש.

• דה קנג(da keng) - זה פארק ממש נחמד עם הליכה של כמה שעות עם כמה סוגי מסלולים ואורכים שונים, המון טבע ממש יפה.

• הכפר הצבעוני(Rainbow village) - רחוב בתוך העיר שצייר פשוט צייר על כל הבתים ציורים צבעוניים ממש יפה ושווה לבקר לא ראיתם דבר כזה.

• אגם שמש והירח (Sun Moon Lake) - זה לא בתוך טאייצונג אבל לדעתי אם אתם בטאייצונג שווה לקפוץ לשם, אגם עם תצפית ממש יפה ואחלה אטרקציות.

לאחר שמיציתי את טאייצונג המשכתי לטאינאן, עיר יותר קטנה. תאכלס אין יותר מידי מה לעשות בטאינאן פשוט עצרתי שם בדרך עם הרכבת כדי לא לעשות יותר מידי זמן בנסיעות וליראות גת את החלקים הפחות טובים שטאייואן יכולה להציע. נחמד לעצור ליראות מקדשים ושווקי לילה.

אחרי טאינאן הגעתי לקאושינג עיר ממש נחמדה, יש בה כמה אטרקציות כמו Formosa Boulevard Station, ומוזיאון פו גואנג שאן מקום ממש יפה.

אחרי יומיים המשכתי לטאיטונג על מנת לעשות עצירה בדרך ליעד שלי מצאתי הוסטל זול להשים את הראש ולמחרת בבוקר המשכתי לחואליאן איפה שחבר שלי גר,

שם העברתי כמעט שבוע, אחלה מקום, חואליאן נפגעה מרעידת אדמה חודש לפני שבאתי וקרסו שם כמה מבנים.

כיף לטייל בתוך העיר עם אופניים וגם ברגל, אנשים מאוד חמודים.

עצרתי אצל חבר שלי למטרה לעשות איתו בייחד טרקים של טארוקו נשיונאל פארק.

בשביל טארוקו חשוב לציין שצריך פרמיט כמה שבועות\חודשים לפני כדי לצאת לטרקים מסויימים. לקחנו איתנו אוהל ואוכל ויצאנו לכמה ימים בנשיונאל פארק נוף מטורף אם זה ההרים, נחלים, מפלים הכל פשוט מושלם מי שאוהב לטרק וטבע זה המקום בשבילכם.

יש לכם בטארוקו כמה מסלולים מממש פשוטים וקלים ועד טיפוס הרים שזה למתקדמים יותר.

כל אחד יכול למצוא את עצמו שם.

לאחר שטירקנו טיפה בפארק חזרנו לחואליאן למסאז טוב, המחיר של המסאז הוא בערך כמו בארץ אז אל תצפו לאיזה מחיר של תאילנד או משהו, ולמחרת בבוקר המשכתי לטאייפי להעביר את הימים האחרונים שלי בטאייוואן.

לסיכום:

אני חושב שטאייוואן הוא יעד מטורף מה שגם הוא ממש נוח למטיילים, יש רכבת ותחנות בכל עיר, הרכבת מקיפה את האי ככה שזה פשוט תענוג וגם זול, אפשר למצוא בטאיוואן הכל מהכל, קניות, טבע, חיי לילה, תרבות פשוט לטעום מכל העולמות.

טיפים:

• אם אתם מטיילים בערים תחסכו את הכסף ותקחו אופניים (Ubike) ואם בכל זאת החלטתם מונית תקחו UBER עם עוד שותפים ככה תתחלקו בעלות.

• תפתחו את הראש לטעמים חדשים, יש לתרבות הזאת המון אוכל מיוחד ופשוט שווה לנסות .

• כשאתם מגיעים ישר תעשו easycard, זה סוג של רב קו רק שאיתו אתם משלמים על הכל כימעט, סופרמארקטים, רכבת, אופנייים, אוטובוס, חלק מהחנויות, שמורות גם אפשר חלק.

• תלכו על ההוסטלים הפשוטים, גם הכי פשוטים ניראים מטורף ואחלה יחס ותנאים.

• אם אתם אוהבים חיי לילה לכו לאזור טאייפי 101 יש שם מועדונים וברים, אל תשכחו דרכון בלי זה לא יכניסו אותכם.

• תבואו בתקופת החג שלהם והפסטיבל, פשוט חוויה מדהימה ששיפרה לי את כל הטיול.

0 צפיות
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.