• 500px

Find Happiness >

גאורגיה - סיפור דרך

עודכן ב: 25 ספט 2018

אהלן חברים אז נדבר היום על גאורגיה. אורך טיול: 30 ימים תקציב: 4500ש"ח(כולל טיסה) תקופה: אוגוסט סיפור דרך: אז ככה טסתי לבד לגאורגיה הזמנתי כרטיס בשווי 450$ הלוך חזור (אפשר למצוא יותר זול) בתקופת אוגוסט. טיפ כדי למצוא טיסה זולה יותר אתם צריכים להיות גמישים בתאריכים ובאופן הטיסה. עליתי מתל אביב ונחתתי בטבליסי עיר הבירה של גאורגיה, חיפשתי גסטהאוס יחסית מרכזי בעיר מצאתי מקום מאוד נחמד שממוקם קרוב למרכז העיר בשם: Dvizh Hostel Eli Spali. עלות ללילה עלתה לי בסביבות ה 35 שח. חדר משותף עם אנשים.

הסתובבתי בטבליסי כ 4 ימים בתחילת הטיול ויומיים בסוף הטיול עד הטיסה חזור. מקומות מומלצים בטבליסי והסביבה

• סבב יקבים בתלאבי: לוקחים אותכם למספר מקומות של יקבים ועושים טעימות ומספרים לכם על איך פעם והיום היו מייצרים יין מקומי, יש אפשרות לקנות יינות מהיקב תוצרת מקומית, אני אישית ממש נהנתי וקניתי לבית 2 בקבוקים יין לבן. העלות היא לא יקרה מתאימה לכל כיס אפילו לתרמילאים.

• בית הכנסת המרכזי של טבליסי: הבית כנסת העתיק בטבליסי נמצא ברחוב לסלידזה 45. כיום ישנה קהילה מאוד קטנה של יהודים בטבליסי שמונה בסביבות ה 6 אלף יהודים, מתקיים בבית כנסת תפילות עד היום.

• כיכר החירות: במרכז הכיכר מוצב פסלו של סנט ג'ורג' פוקדים את הכיכר אלפי אנשים מדי יום, מוצבת ברחוב ראשי בטבליסי, אין כל כך מה לעשות אלה רק סוג של נקודת ציון בתוך העיר תוך כדי הליכה.

• שדרת הדוכנים: בשדרות רוסטבילי מתחילה שורה של דוכנים של כל מיני מציאות, מהדברים הכי קטנים ועד הדברים הכי גדולים, כל אחד יכול למצוא את עצמו במקום, מוכרים בעיקר יצירות, דברים עתיקים(מצלמות,סכינים, תקליטים וכו..) מאוד נחמד לשלב את זה עם כיכר החירות(השדרה מתחילה אחרי הכיכר).

לאחר הארבעה ימים בטבליסי לקחתי עם עוד תרמילאים שהכרתי בהוסטל דרייבר(נהג פרטי) לקזבגי דרך הדרך הצבאית, מומלץ מאוד לקחת נהג דובר אנגלית ולסגור איתו שיעשה עצירות בדרך הצבאית, יש נקודות ממש יפות ששווה לעצור בהן כמו מומנט האחווה, אגם בזאלטי ועוד נקודות ציון נוספות שהנהג מכיר. לי יצא לעשות את הדרך חצי בשמש וחצי מגשם מטורף(כשהגעתי לאזור ההרים). כשתגיעו לקזבגי יהיה לכם כמה אופציות לגסטהאוסים אני הלכתי על הגסטהאוס של קטינו, הייתה לי חוויה מאוד טובה מהמקום, בנוסף ללינה שילמתי לה על הגז 5$ כדי לבשל בעצמי, יש בעיר הכל גם שוק וגם מסעדות וחנויות. אטרקציות באזור קזבגי:

• כנסיית צמינדה סמבה: הכנסייה ממוקמת בראש הר צמוד לקזבגי, ישנן שתי דרכים להגיע לכנסייה, הראשונה היא לשלם במשותף עם עוד אנשים לנהג שיסיע אותכם ויחכה לכם למעלה ויוריד אתכם בחזרה, והשניה היא לטפס לשם ברגל שלוקח כמה שעות, מה שאני לא ממליץ מפני שיש באזור הרבה טרקים שהולכים הרבה וחבל לבזבז את הכוחות על משהו שלא שווה, אין מה לראות בדרך כל כך עדיף לקחת נהג לשם.

• עמק סנו וטרוסו: אני אישית עשיתי את עמק סנו לפי דעתי מאוד יפה הרבה יותר מטרוסו ממה שתיארו לי והמלצות של מקומיים, עמק סנו מוכר בטרק המוכר שלו טרק האגמים, אני עשיתי טעות ויצאתי מאוחר מידי והגעתי לפס מאוחר והייתי צריך לחזור אז לא זכיתי ליראות את האגמים אבל הטרק עצמו מאוד מאוד יפה נוף מטורף עוצר נשימה, ישנו בגובה מסויים בקתה עם ערסלים ובירה מאוד נחמד. **** חשוב לצאת לטרק ממש ממש מוקדם כדי לחוות את הטרק במלואו, הטרק הוא הליכה ארוכה מאוד ויש עליה רבה בטרק.

• הר קזבק: ממליץ מאוד לקחת גיפ עד הכנסיה ומשם להתחיל את הטיפוס, עולה בסביבות ה 40 לארי לבן אדם אם אתם ממלאים גיפ שלם. יש שביל מאוד ברור שמראה לאן הולכים, אני הגעתי עד התחנה המטאורולגית, לקח לנו כ 8 שעות טיפוס. גבהו של הר קזבק הוא 5033מטר. אם אתם חושקים להגיע לקרחון וכו.. עדיף לקחת מדריך מומחה עם ציוד טיפוס מתאים כי ישנו חלק עם קרח שמצריך ציוד מתאים. לאחר כשבוע בקזבקי התחלתי לנוע לגורי, החלטתי לטייל שם יום יומיים, אין כל כך מה לעשות בעיר עצמה חוץ ממקום עם נחל שנחמד להשתכשך בו, העיר עצמה היא מוצאו של סטלין, נכנסתי למוזאון, תכלס לא הייתי משלם שוב להכנס למוזיאון. וגם הייתי מוותר על העצירה. לאחר גורי עברתי ברכבת לילה לזוגדידי בדרכי למסטיה, עיירה שממנה מתחילים את הטרק מסטיה-אושגולי, טרק מאוד מאוד מוכר בגאורגיה אם לא הכי מוכר שנמשך בין שלושה וארבעה ימים. הליכה ממוצעת ביום היא אור ה 17 קמ עם עליות, כדי לקבל את כל הפרטים על הטרק תלכו בעיירה למרכז מיידע ושם יתנו לכם עלון עם כל הפרטים ומסלולים ומםות של הטרק.. הייתי ממליץ לדלג על היום הראשון של הטרק אין בו משהו מיוחד ורוב הנופים היפים הם מהיום השני והלאה. ממליץ למי שלא שומר כשרות לשלם על לינה וארוחת ערב חמה בכל סוף יום, אין כמו לסיים עם ארוחה חמה בסוף של יום מלא בהליכות.באחד הימים תצטרכו לשלם למעבר הנהר למקומיים כדי שיעבירו אותכם על גבי סוס מפני שהזרם מאוד מאוד מסוכן וחזק, אל תנסו להיות חכמים ולעבור בכוחות עצמכם זה סכנת חיים. קחו לכם את הזמן בטרק הזה הנופים ממש מטורפים ותהנו מהדרך המושלמת הזאת. ממליץ מאוד באושגולי בסוף הטרק להשכיר סוס עד לקאחון שחארה, מה שגם באותה נשימה מזהיר ששותף לטרק איתי נפל עם הסוס ושבר את היד, אז תעשו את השיקולים שלכם. אחרי שסיימתי את הטרק מסטיה אושגולי החלטתי ללכת טיפה לבטן גב כי אחרי כל הטרקים וההליכה המרובה מגיע לי גם לנוח, אז הלכתי לבטומי מה שהתבאסתי ממש כי לא היה כל כך חם ותכננתי ללכת לים. ומצאתי את עצמי מהמר טיפה בקזינו מה שהיה נחמד, זכיתי בכמה מאות שקלים אך הפסדתי אותם מהר מאוד, תזכרו כלל הקזינו תמיד מנצח חחחח. בבטומי אין כל כך דברים מיוחדים לראות עיירת נופש של בטן גב ממוצעת באירופה. בהחלט מקום נחמד לעצירה בדרך חזרה לטבליסי. ולסיום חזרתי שוב לטבליסי והפעם טיילתי בעיר טיפה דרך הרגליים הסתובבתי בעיר העתיקה של טבליסי בתים מאוד מאוד יפים מומלץ מאוד יש גם את גשר השלום שעל הדרך. טיפים שהייתי רוצה להעביר הלאה:

• תאכלו אוכל מקומי הוא ממש טעים( חצפורי, חינקלי וכו...)

• תבררו לפני שאתם לוקחים נהג עם עוד נהגים כי תמיד תמצאו יותר זול.

• ואם אתם לוקחים נהג תחפשו עוד שותפים לנסיעה יצא לכם יותר זול

• תקחו הכל באיזי הטרקים הגאורגיה מטורפים חבל למהר.

• אל תסגרו מראש מקומות לינה תמיד תמצאו מקומות פנויים, עדיף שתגיעו תיראו תמקום ורק אז תחליטו.

348 צפיות
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.